Rapporter

2008-07-02 (Fryken)

Onsdag

Var ute och metade lite abborre med agn idag fick väl 15 st eller nått sen åkte vi för att kasta lite efter gädda då en gös klev på istället, liten men fin.

Lilla gösen »

2008-07-01 (Fryken)

Tisdag

Började fiska kl: 24.00 fram till 07.30 resultatet blev 4 gösar med topp på 6750gr och 85cm fick en snipa också.

Bilder på Gösen »

2008-06-29/30 (Fryken)

Måndag

Återigen en natts fiske, 3st gösar med topp på 6,1kg + 4st gäddor

Söndag

Var ute och trolla efter gös i natt, fick upp 5st allla mellan 2 - 3,5kg + 3st gäddor och några tappade.

Bilder ifrån gös fisket »

2008-05-17/18 (Glafsfjorden/Lake-touren)

Söndag

De hade lovat bättre väder under söndagen och visst blev de så, eller de regnade inte riktigt lika mycket i alla fall.
Vi lyckades landa 4st gäddor med en samanlagd vikt på omkring 12kg. Vill passa på att gratulera Team No Shit On The Dragon för segern och även Team Full frys för den största gäddan mycket bra fiskat.

Totalen »

Resutat »

Lördag

En hel dag på sjön i en öppen båt med blåst och snö blandat regn är väll inte de absolut roligaste förhållandena men är det tävling så är det, vädret kan människan än så länge inte styra över så hehe.
Vi fick totalt 5st gäddor denna dag med en samanlagd vikt på omkring 9kg.

Bilder ifrån Lake-tourens första tävling »

2008-05-11 (Glafsfjorden)

Idag åkte vi ut på Glafsfjorden för att träningsfiska inför touren som är nästa helg.
Vi la i båten vid hamnen som kommer efter Olssons Brygga, rampen var välldigt grund så rekomenderar större båtar att lägga i vid annan tänkbar ramp i området.
Väl ute på sjön och i med grejerna dröjer de inte länge förens första hugget kommer, en fin gröning som snabbt krokas av. Vi trollar vidare och söker av sjön, längre fram på dagen börjar de blåsa upp välldigt och vi ser flera båtar ge upp i den gropiga sjön, men vi kör vidare och söker lä i en vik. Dagen resulterade i 9st gäddor för våran del och alla mellan 3-4,5kg. Högg gjorde dom på allt möjligt och både i ytan och på riggen.
Vill passa på att önska de som ska va med på den första touren tävlingen till helgen ett riktigt skitfiske för gäddor finns de utan tvivel gott om i sjön!

Bilder ifrån testfisket »

2008-04-19/20 (Vänern Trophy)

Söndag

Starten gick en timme tidigare idag än i går, 07.00 drog ca: 65 ekipage ut på de spegelblanka Vänern. Soligt väder hela dagen, dock sken fisken med sin frånvaro för oss denna dag. Annars en mycket trevlig tävling som rekomenderas.

Lördag

Idag drog tävlingen Vänern Trophy igång, fint väder med svag vind resulterade i en godkänd lax på 5kg och en vild på 5kg.
Under tävlingen gästar jag Team Håkansson, pappa och rästen av familjen är nämligen i Trysil.
Mer rapporter kommer i morgon!

Vänern Trophy dag 1, bilder »

2008-04-06 (Fryken)

Regning dag, nordlig vind som sedan vred sig till ostlig. 4st öringar, en godkänd blev dagens resultat.

Bilder hittar ni här »

2008-03-30 (Fryken)

Begav oss ut på Fryken i dag igen, 3st öringar varav 1 godkänd. Hård sydligvind 10+m/s gjorde att vi fick åka i land tidigare än planerat. Nu är det en vecka kvar tills nästa fiske tur blir av, skitfiske på er så länge!

Bilder ifrån dagens tur »

2008-03-29 (Fryken)

Idag var vi ute på ett regnigt Fryken, fisket var trögt de första timmarna innan det lossnade fick 3st öringar på ganska kort tid och en tappad gädda 20m bakom båten tippad vikt 10+, öringarna var inte godkända och fick friheten åter. Blir nya tag i morgon, rapport kommer.

Dagens bilder hittar ni här »

2008-03-23 söndag (Fryken)

Återigen begav vi oss ut på Fryken, men denna gången skulle vi testa på fisket efter Öring! Vi kommer ner till Äng vid nio tiden och möter upp Lersten, tillsammans efter att ha fått igång kylningen på motorerna som hade frusit börjar vi att hacka oss ut ur hamnen med en planka, nästan hela hamnen är is täckt med ett tjockare lager än vad vi hade trott. Efter ca: 50m är vi iallafall ute på öppet vatten och kan börja vår färd. Vattentemperaturen låg på omkring 2,8 - 3 grader, vädret var soligt med nordlig vind som sedan blev sydlig under dagen. Väl i med grejerna, det dröjer ett tag innan första hugget kommer, men bara en "naffsning" som inte vill lösa ut. Vi kör vidare, och får några fler hugg och en tappad fisk 20m bakom båten. Dagen resulterade i 4st hugg för oss och en tappad, Lersten en Öring i båten och 3 hugg. Öringarna var helt klart inte på hugg humör men som sagt många som var där och "naffsade" utan att ta ordentligt. Fårse hur fisket blir till helgen förmodligen åker vi ut igen på torsdag om vädret blir som lovat.

Lite bilder ifrån söndagen »

2008-03-15 lördag (Fryken)

Idag åkte vi ut på Fryken, vi kom ut ganska sent omkring 11:00. Vi tänkte bara åka ut och testa lite nya grejer som vi hade satt på båten, väl i med grejerna smäller det på en gädda nästan med engång. Upp kommer en gädda på omrking 4kg, vi kör vidare. Efter en stund kliver en gädda på 6,6kg på ett av ytspöna, de var ganska bra fart på gäddorna trots de kalla vattnet som bara låg på 3 grader. Vi fick totalt 4st gäddor denna dag med vikterna 4, 4, 6,6 och 9,75kg plus en förliten Fryken öring samtliga fiskar släpptes tillbaka.

Bilder ifrån fisket i helgen »

2007-11-17 lördag (Vänern - Hammarö)

Blev en tur på Vänern idag, vädret var molnigt och vindarna låg mellan 3-6 m/s ganska bra förhållanden tänkte vi, men dagen resulterade i en gädda som bet av en vobbler. Annars var det helt dött, mycket fisk på ekolodet dock och vattentemperaturen låg omkring 7 grader. Men alla gick inte helt lottlösa denna dag, Lersten och Jakob Wikström landade en lax på ca: 6,5kg och Team Dilén lyckades få upp en gädda på hela 12,2kg, Bild finns på deras blogg som är länkad här under.

Team Dilén's blogg »

2007-11-12 måndag

Blev inget fiske för oss under helgen pga. att vindarna inte var på vår sida, men vi ska väll försöka att komma ut nu till helgen istället och se om de blanka vill nappa. Vill även passa på att Gratulera Team Hooked för Vättern laxen på hela 12,1kg! Bilder osv. finner ni på deras blogg som finns länkad här under.

Team Hooked's, blogg »

2007-10-20 (21) lördag & söndag (Vänern - Hammarö)

Lördag

Då var helgens fiske avklarat, under lördagen gästade vi Team Lersten med en tur på Vänern. Vänern låg som en spegel vilket gjorde det hela svårfiskat, dagen resulterade i 2st gäddor på omkring 6 och 8kg samt en öring på 3,5kg. Samtliga fiskar tog i ytan och vädret gick ju knappast att klaga på, solsken och vindstilla.

Söndag

Idag begav vi oss ut på Vänern igen dock med egen båt. Vi la i grejerna ganska sent, men de dröjde bara någon timme innan de blev fullt liv. Först en öring med fettfena, sen bara några minuter senare en fin lax på 3kg och efter ytterligare bara några minuter fick vi en gädda på 7,5kg. Vädret var mulnigt med svag vind omkring 1-3 m/s.

Bilder ifrån helgens fiske hittar ni här »

2007-10-07 söndag (Trolling Km)

Igår blev den sista km tävlingen avklarad! Tät dimma låg nere vid äng, vilket gjorde att starten flyttades någon timme framåt, ett stort grattis till Fager som vann hela serien. Själv hamnade vi på en 13:e plats av 23st team. Störst gös under serien fick såklart Fager på 8134g och störst gädda bidrog faktiskt vi med på 10670g. Vill tacka Stefan Östlund för en väl genomförd tävling ses igen nästa år...

Här är bilderna ifrån årets Gäddfestival! »

2007-09-26 onsdag (Gäddfestivalen)

Då var årets gäddfestival avklarad, ett stort grattis till Team Thuresson som vann. Tyvärr så fiskade vi tomt under helgen med några bom hugg, men vi får väll ta nya tag tills nästa år. Det kommer komma upp lite bilder ifrån festivalen snart så håll utkik.

2007-09-09 söndag (Fryken)

Idag begav vi oss ut på sjön Fryken för att pumpa gammelgädda, men det var lättare sagt än gjort väl i med grejerna så började det blåsa rejält men vi fortsatte att fiska. Vi fiskade från kl: 09:30 - 13:00 då var vi tvungna att plocka ihop grejerna pga. att jag skulle bort. Så dagen resulterade i ett hugg och en blåsig dag på sjön.

2007-09-01 lördag (Vänern - Hammarö)

Idag åkte vi ut på Vänern via Lillängshamnen, det såg ut att blir en härlig dag på sjön. Vattnet låg som en spegel och solen sken när vi styrde ut mot Prickgrund. Väl i med grejerna så dröjde det inte länge förens första laxen högg, 8m ner på djupriggen. Tyvärr släppte denna fisk efter några rusningar... Klockan närmade sig 12:00 och det började det att blåsa rejält. Vi fortsatte att trolla, men tillslut gick det inte fiska normalt längre så vi begav oss mot hamnen. När vi kommer in visar vindmätaren 10m/s. Synd att det skulle blåsa upp så, annars en mycket fin dag på sjön.

2007-08-30 torsdag (Sidan uppe!)

Har lagt upp en ny sida nu som ni kanske har märkt, här kommer ni att kunna ta del av olika sorters bilder, skriva i gästboken och läsa våra rapporter! Om ni har önskemål om att stå med under "Länkar" så kontaktar ni mig enklast genom ett mail: dispaah@hotmail.com så skriver jag med er. Håll utkik på sidan lite då och då kommer att uppdatera den allt eftersom nu framöver.